Opbouw van de laadkraan
Een autolaadkraan is een half-fabrikaat. Hoe compleet de kraan op zichzelf ook zal zijn uitgevoerd. Bijna elke truck heeft een chassis die gebouwd is op horizontale belasting. Verticale belasting wordt vaak minder mee genomen.
Om te zorgen dat een truck ook verticale belasting goed kan hebben moet hij worden aangepast. Die aanpassingen worden vooral op het chassis gedaan. Het chassis moet namelijk worden verstevigd en in sommige gevallen zelfs verlengt worden. Ook moeten er voorzieningen worden aangebracht om de bij behorende stempels te kunnen aanbrengen. Dit doen wij volgens de technische specificaties van de fabrikant.
Elke constructieve aanpassing van uw bedrijfswagen is maatwerk. De constructeurs van Effer bekijken uw type bedrijfswagen en de specificaties van de kraan. Hierna maken ze hier een rapport van en zorgen ze voor 3D tekeningen door ervaren tekenaars. Ook een simulatie behoord tot de voorbereidingen. De stabiliteit en opbouw worden nauwkeurig doorgerekend. Hierdoor krijgt u een kwalitatief sterke werktekening waarmee de technici van Ematri kunnen beginnen.
Onze ervaren technici bouwen de vrachtwagen-kraan combinatie die voldoet aan alle wettelijke verplichtingen. Al onze projecten worden qua capaciteit, bediengemak, veiligheid en duurzaamheid aan de modernste transporttechnieken tegemoet gekomen.
Al onze Effer autolaadkranen scoren hoog op het gebied van hefvermogen en bereik. Daarnaast kunnen wij de actieradius van diverse kranen nog verder opvoeren. Dit doen wij door de installatie uit te breiden met een JIB. Zo wordt het bereik uitgebreid tot boven de 25 meter.